Framtiden

Vad händer i butiken

Under 2016 har det installerats ny innebelysning i butiken, fasaden har målats om och skyltar har flyttats utvändigt för bättre synbarhet.Stig In har fått ny belysning. Oljeshejkerna har satt i ny led belysning och klätt in stolparna som bär upp taket över pumparna. Sedvanligt butiksarbete med att göra om i butiken lite, bl.a med exponeringen av varor,  flyttat om diverse saker, allt för att göra det tydligare och lättare att handla i butiken.
Vi lägger vår kraft och energi på att förbättra upplevelsen med varor och service inne i butiken till att börja med.
Facebook sidan för Gemla Livs är igång sedan slutet av 2016.  
Butiken har succesivt vuxit med mer hyll meter vilket innebär mer varor för dig som kund att välja på. Vårt egna varumärke Favorit har utökats i olika sortiment och antal produkter i butiken
Självbetjänings station installerades under 2018, som är enkel och smidig för dig som kund att handla i.


2019 har nya skyltar utvändigt med loggor och öppettider satts upp. Nya småkylar har installerats för dricka och ta med/äta snabbt sortimentet samt omdisponering av kemtekniskt kaffe/te till nya platser bl.a

2020 var på många sätt ett omtumlande år, mars/april blev det flesta medvetna om ordet Corona (Covid19) ur butikens perspektiv började detta med ett hamstrings beteende från kunderna sida. Jäst, toa-och hushållspapper, socker vetemjöl m.m. Sedemera övergick detta till att man började handla lokalt och utköringar/hemkörningar satte fart. Denna ökning av kunder och försäljning pågick till augusti samma år för att klinga av fullständigt.  Under 2020 investerades i ny säkerhetsutrustning, kylar/frysar reparerades ny mejeri inredning införskaffades och installerades i butiken. 

2021 fortsatte i spåren av Corona verkningar, dock i mindre omfattning och påverkan.
Dels för att vi och kunderna lärde oss mer om att hantera pandemin samt att vaccinering minskade virusets påverkan på det stora flertalet. Detta gjorde att kunders beteende gick tillbaka till det mer normala i sina inköp och agerande. Paketvolymerna ökade något jmf 2020, dock var toppen i volym från 2020 i december inte slagen.  
Investeringar/reparationer gjordes på kyl/frys utrustning.
ATG och möjligheten att köpa deras spel hos oss upphörde i november, vilket var ett beslut från deras sida.
Försäljningen av Bergendahls Food AB blev godkänd i slutet av 2021 och Axfood är den nye ägaren, där hemköp och tempo och Willys bl.a ingår.